Silné a dlouhé nehty? Vyzkoušejte vitamín E

Zlobí vás lámavé a třepivé nehty? V tom případě se zamyslete nad tím, zda máte dostatečný přísun všech důležitých vitamínů. Nejde jen o notoricky známé vitamíny skupiny B, ale také o vitamín E, který má na jejich růstu a zdraví lví podíl. Proto se na něj podíváme v našem dnešním článku.

Když někdo řekne, že ke kráse a zdraví se dá projíst, naráží tím na příznivé účinky vitamínů, minerálů a stopových prvků. Některé z nich se starají o normální stav zubů, chrupavek a kostí. Další jsou důležité pro správné fungování srdce, mozku a zraku.

A pak jsou tu takové, které mají vliv na obnovu a ochranu všech tělesných buněk a na zdraví vlasů, nehtů a kůže. V této souvislosti často mluvíme o vitamínu C, který má dobrý vliv na kolagen a na redukci vrásek. Naší kráse ale prospívá i vitamín E.

Chcete vědět, co umí a jak je prospěšný zdraví našich nehtů? V tom případě pokračujte ve čtení.

Účinky vitamínu E

Vitamín E je v první řadě antioxidant. To znamená, že chrání naše buňky před působením oxidačního stresu a před poškozením. (Třeba vlivem smogu.) Z toho důvodu by si ho měli dopřávat především kuřáci a lidé, kteří tráví hodně času na slunci, které na ně působí svým nebezpečným UV zářením.

Dále ho spojujeme s:

  • Prevencí civilizačních chorob
  • Hojením ran
  • Normálním stavem kůže

Jak tedy vidíte, z účinků vitamínu E zvládne těžit poměrně široká skupina lidí.

Jaké má účinky na nehty?

Z názvu článku je patrné, že vitamín E působí i na nehty. Ale jak?

Třeba tak, že bojuje proti žloutnutí nehtů, které je doprovázené jejich praskáním a šupinatěním. Také vyživuje okolí nehtového lůžka, takže se vám budou méně dělat záděry. Dopřát si ho tedy můžete jak externě (ve formě olejíčků na nehty), tak vnitřně. Tím se maximalizuje jeho pozitivní účinek.

Nedostatek vitamínu E

Pokud vitamín E dlouhodobě ignorujeme, můžeme se dopracovat až k avitaminóze, která má spoustu nežádoucích účinků.

Projevy nedostatku vitamínu E jsou:

  • Problémy s koordinací pohybu
  • Problémy s kůží
  • Slabost svalů
  • Bolest svalů
  • Poruchy zraku
  • Celkový pocit slabosti

Na druhou stranu, dobrý není ani přebytek vitamínu E. Pokud ho budete přijímat nadbytečné množství, můžete se jím předávkovat. Je totiž rozpustný v tucích. To znamená, že jeho nadměrný přísun tělo nevyloučí močí, tak, jako se to děje u vitamínů, které jsou rozpustné ve vodě. Takže, všeho s mírou.

Zdroje vitamínu E

Vitamín E můžeme tělu dopřát z mnoha různých zdrojů. Primárně stačí dostatečně vyvážený jídelníček. Když ale vznikne jeho zvýšená potřeba, vůbec se nebojte zahájit užívání potravinových doplňků na kůži, nehty a vlasy, ve kterých je hojnou měrou zastoupen. (Navíc, v kombinaci s dalšími prospěšnými látkami.)

vitamín e slunečnicová semínka

Co se týče potravin, najdeme ho v/ve:

  • Slunečnicových semínkách
  • Mandlích
  • Slunečnicovém oleji
  • Mandlovém oleji
  • Piniových ořechách
  • Lískových ořechách
  • Arašídech
  • Avokádu
  • Mangu
  • Kiwi

Důležité je, aby se přijímal s alespoň malým množstvím oleje, ve kterém se rozpouští.